De term deeplink werd voor het eerst gebruikt in het kader van de zoekmachine optimalisatie (SEO) om de praktijk van het linken naar de interne pagina’s van een website in plaats van naar de homepage te beschrijven. Als SEO-strategie kunnen gebruikers van een website dankzij diepgaande links gemakkelijker de specifieke inhoud vinden waarnaar ze op zoek zijn, terwijl tegelijkertijd de relevantie van een website in zoekmachineresultaten wordt verbeterd door trefwoordenrijke hyperlinks op de ene interne site pagina te koppelen aan trefwoordenrijke inhoud op een andere interne pagina.

In de wereld van mobiele apps en appontwikkeling zijn diepe links in wezen URL’s voor de binnenkant van een app. Net zoals diepe links op een website gebruikers direct naar de inhoud brengen die ze zoeken, zo verbinden diepe koppelingen tussen apps een unieke URL aan een specifieke actie, waardoor gebruikers worden verbonden met de inhoud die ze zoeken. Als een gebruiker met een op zijn of haar telefoon geïnstalleerde reisapp bijvoorbeeld een Google-zoekopdracht voor “hotel deals” uitvoert, kan het klikken op een link in de zoekresultaten de reisapp openen in plaats van een webpagina.

Categorieën: Algemeen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *